Patrząc na branżę produktów gospodarstwa domowego z perspektywy ostatniego 1,5 roku, można śmiało powiedzieć, że pomimo ogromnych zmian społecznych i gospodarczych, wyszła obronną ręką z kryzysu związanego z lockdownami. Moment wprowadzenia...
Czytaj więcej
W pracy marketera szczególnie ważne jest zrozumienie ludzkich zachowań. Jak mawiał Philip Kotler: „Najważniejsze to przewidzieć, w jakim kierunku podążają konsumenci, i podążać tam przed nimi”. Niestety bez odpowiedniego zaplecza badawczego odgadnięcie...
Czytaj więcej
Od ponad roku ludzie na całym świecie są skazani na siedzenie w domu, nie mają dostępu do rozrywek i ograniczoną mobilność. Z dnia na dzień ich życie zawodowe i towarzyskie przeniosło...
Czytaj więcej
Kompetencje organizacji niezbędne dla skutecznej transformacji W pierwszym artykule z serii (link) skupiliśmy się na analizie tego, które z kluczowych wyzwań i zmian związanych z COVID-19 będą miały charakter długoterminowy, a...
Czytaj więcej
Część ekspertów zauważa, że obecna fala transformacji cyfrowej pod wieloma względami przypomina sposób, w jaki lekarze reagują na ostre stany chorobowe. Szybkie i stanowcze interwencje przedsiębiorstw (wdrożenia technologiczne) mają na celu...
Czytaj więcej
1. Reset koszyka zakupowego Zmiany makroekonomiczne wpływają za decyzje zakupowe, ale nowe nawyki nie budują się w ciągu tygodni, tylko raczej miesięcy lub lat. Na przykładzie Stanów Zjednoczonych widać doskonale tendencje...
Czytaj więcej
Ostatni tydzień udowodnił, że pandemia COVID-19 wcale nie jest w odwrocie, chociaż zachowania zakupowe konsumentów wskazują na względny optymizm. Jak pokazuje raport aplikacji zakupowej Listonic, w pierwszej połowie bieżącego roku, czerwiec...
Czytaj więcej
Sytuacja ostatnich kilku tygodni zmusza wielu z nas do pozostania w domu Z jednej strony widzimy coraz więcej materiałów mówiących o konieczności zachowania klasycznego rytmu dnia pracy. Z drugiej strony, zamknięcie...
Czytaj więcej
Sprzedaż urządzeń opartych na sterowaniu głosowym i penetracja tzw. asystentów głosowych, jak Alexa, Siri czy Asystent Google, stale rosną. Według Forbes, ich sprzedaż w USA w 2017 roku potroiła się. Sterowanie...
Czytaj więcej
Nie czują się staro. Mają zasobny portfel. Lubia nowe technologie. Są mobilni. Bardzo pasują do świata. O kim mowa? Relacje marketerów z konsumentami targetu 50+ podzielić można na dwa typy. Pierwszy...
Czytaj więcej