Jeśli pamiętacie trendy ZenithOptimedia na rok 2015, nazwa trendu PHOTO SHOP powinna być Wam znana.

W skrócie chodzi o to, jak duże znaczenie w marketingu ma grafika (estetyka, detale, jakość zdjęć oraz ich umiejscowienie na stronie). Idealnie wpisała się w niego firma Sonic (www, Instagram), oferując możliwość zamawiania kwadratowych koktajli przygotowanych specjalnie na Instagram.

Firma dystrybuowała swoje koktajle za pomocą Instagrama podczas festiwalu Coachella, który odbył się w ubiegłym miesiącu w Stanach Zjednoczonych. 16 kwietnia na Instagramie pojawiły się specjalnie zaprojektowane reklamy z przyciskiem „Kup teraz”. Uczestnicy mieli możliwość zamówienia chłodnego napoju za pomocą jednego kliknięcia wprost na pustynię Colorado, gdzie miało miejsce wydarzenie. Dzięki wykorzystaniu technologii geo-fence odnajdywano zamawiających i wręczano im napoje. Zapłatą miało być umieszczenie zdjęcia produktu na swoim profilu.

Specjalnie zaprojektowane grafiki miały w jak najlepszy sposób pokazać ofertę firmy, która na co dzień wykorzystuje takie produkty jak burbon, wanilia z Madagaskaru, dzika jagoda czy lawenda. Do współpracy nad projektem zaproszono Christine Flynn, która słynie z pokazywania zwykłych produktów spożywczych w wyrafinowany sposób (@chefjacqueslamerde). Akcja miała na celu zwiększenie świadomości marki wśród młodych ludzi, poprzez zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych.