Wyzwanie

Rynek odkurzaczy tradycyjnych jest trudny: mnogość nowych modeli, rozdrobnienie kategorii, duża aktywność konkurencji i wiele promocji cenowych, które najbardziej przyciągają uwagę konsumentów. Kiedy Electrolux wprowadził na rynek odkurzacz premium Ultra Silencer ZEN, musieliśmy znaleźć sposób, by przekonać konsumentów do zakupu droższego odkurzacza, i to w szczycie aktywności konkurencji.

Insight

Hałas odkurzacza nas irytuje, a jednak wydaje nam się tak oczywisty, że nie poświęcamy mu zbyt wiele uwagi. 36% konsumentów twierdzi, że dźwięk odkurzacza jest trochę lub bardzo irytujący, choć tylko 5% badanych wskazuje czynnik poziomu głośności jako cechę, którą biorą pod uwagę przy zakupie. Jednocześnie sam tryb życia jest dziś bardzo intensywny, a wokół nas jest bardzo dużo bodźców. Do tej pory producenci odkurzaczy w komunikacji skupiali się głównie na cenie albo mocy.