Sytuacja ostatnich kilku tygodni zmusza wielu z nas do pozostania w domu

Z jednej strony widzimy coraz więcej materiałów mówiących o konieczności zachowania klasycznego rytmu dnia pracy. Z drugiej strony, zamknięcie żłobków, przedszkoli i szkół oznacza, że dla części osób zachowanie balansu praca-dom w nowych warunkach może być nie lada wyzwaniem. W końcu poza wykonywaniem codziennych obowiązków zawodowych muszą oni zapewnić bezpieczeństwo, warunki do nauki oraz rozrywkę swoim dzieciom, z którymi spędzają teraz dużo więcej czasu.

W jaki sposób rodzice radzą sobie w nowej sytuacji? Część z nich zaczęła sięgać po nowe treści udostępniane w serwisach audio-streamingowych. Wśród zmian w zachowaniu słuchaczy największy gracz na tym rynku – Spotify, zauważył m.in. wzrost liczby odtworzeń treści dla dzieci. Największą popularnością cieszą się (z wiadomych przyczyn) usypiające melodie kołysanek, ale statystyki pokazują, że czas w ciągu dnia także wypełniony jest muzyką – Frozen 2, High School Musical, Disney Sing Alongs to playlisty, które również zwiększyły swój zasięg. Muzyka to jednak nie wszystko – serwisy audio streamingowe oferują również wiele podcastów dla najmłodszych – treści, które pobudzają wyobraźnię, zachęcają do myślenia.

Co to oznacza dla marketerów? W dobie koronawirusa rodzice potrzebują dodatkowego wsparcia, które pomoże im odnaleźć się w nowej sytuacji. Wszelkie rozwiązania i treści, które ułatwią pogodzenie roli rodzica z rolą zawodową zaadresują realne potrzeby i mogą zbudować, lub pogłębić dotychczasowe relacje z marką.

Źródło: Spotify

Powiązane wpisy