Czym różni się opracowanie strategii dla miasta czy regionu od opracowania działań dla rozpoznawalnej marki konsumenckiej? Jeżeli spojrzymy na proces opracowywania strategii, to składa się on z planu pracy, w którym kolejne etapy procesu następują po sobie, oraz części wykonawczej, w której liczy się odpowiednie zrozumienie danej kategorii, wnioskowanie i wreszcie tworzeni...
Czytaj więcej
Wydarzenie roku W tym roku po raz pierwszy w historii globalne wydatki na reklamę online przewyższyły wydatki na reklamę telewizyjną. To moment symboliczny – koniec dominacji telewizji jako najważniejszego kanału w media miksie. W Polsce telewizja nie oddała jeszcze pola, ale średni czas oglądania (ATV) w drugiej połowie roku zaczął spadać po długim o...
Czytaj więcej
Wydarzenie roku Wprowadzenie standardu viewability przez IAB Polska. Publikacja rozpoczęła na poważnie dyskusję na temat widoczności reklam. Rośnie świadomość zjawiska, pojawiają się pytania i wątpliwości, które rynek musi zaadresować. W efekcie będziemy mogli lepiej analizować skuteczność działań reklamowych. Powinno to również być impulsem dla rozwoju rek...
Czytaj więcej
Jak marki najlepiej wykorzystują video w marketingu? Na przestrzeni ostatnich miesięcy obserwujemy rosnący poziom wydatków na działania video, szczególnie w kanałach cyfrowych. O ile wolumen budżetów w telewizji pozostaje na stabilnym poziomie, to wzrost wydatków w internecie jest związany z nowymi reklamodawcami, którzy zaczynają się w tym kanale komunikować. Najwięcej mogą wygrać na takich działaniach marki z szerokim...
Czytaj więcej
Rynek reklamy ma się dobrze. Pomimo zawirowań światowej gospodarki inwestycje w reklamę rosną. Tempo jest ostrożne, ale stabilne. Według najnowszej prognozy Zenith polski rynek reklamowy urośnie w tym roku o 2,2%, sam internet – o 12%. W branży działają agencje oferujące zaawansowane rozwiązania analityczne i ...
Czytaj więcej
Jak marki najlepiej wykorzystują video w marketingu? Na przestrzeni ostatnich miesięcy obserwujemy rosnący poziom wydatków na działania video, szczególnie w kanałach cyfrowych. O ile wolumen budżetów w telewizji pozostaje na stabilnym poziomie, to wzrost wydatków w internecie jest związany z nowymi reklamodawcami, którzy zaczynają się w tym kana...
Czytaj więcej