Electrolux rozpoczął jedną z największych w swojej historii kampanii wizerunkowo-produktowych.
Pod hasłem „Tajemniczy składnik” zrealizuje wraz z ZenithOptimedia Group szereg działań obejmujących telewizję, prasę, Internet i punkty sprzedaży: od programu telewizyjnego stworzonego na potrzeby kampanii, po precyzyjne dotarcie do konsumentów szukających sprzętów do zabudowy kuchennej. Za pomysł, strategię, kreacje, badania i realizację całej kampanii odpowiadają wraz z Electrolux należące do ZenithOptimedia Group: Newcast, Zenith, Performics i DriveR.
Głównym elementem kampanii jest stworzony dla Electrolux program telewizyjny „Tajemniczy składnik” − jedyna nowość kulinarna w wiosennej ramówce. Program będzie emitowany na antenie Telewizji POLSAT we wtorki o 21.35, tuż po programie „Hell’s Kitchen – Piekielna Kuchnia”. Sąsiedztwo programów jest nieprzypadkowe, uczestnicy Hell’s Kitchen korzystają bowiem ze sprzętu Electrolux, który pojawia się w programie w ramach lokowania produktu.
Wszystkie działania realizowane w ramach kampanii zostały zbudowane wokół programu „Tajemniczy składnik”, a użyte w niej media wzajemnie się przenikają i wspomagają. Dostarczamy konsumentom ciekawy i użyteczny kontent wysokiej jakości, płynnie przenosząc ich pomiędzy telewizją, prasą i Internetem, od mediów paid do owned, gdzie znajdują mnóstwo dodatkowych materiałów – od porad kulinarnych po fachowe wskazówki ułatwiające wybór sprzętu kuchennego – tłumaczy Łukasz Paw, Senior Media Planner w Zenith.
Każdemu odcinkowi programu towarzyszą dodatkowe materiały video: „Uratuj to” – pokazujący jak poradzić sobie, gdy w trakcie gotowania coś poszło nie tak, dodatkowy przepis oraz materiał o gościu danego odcinka. Można je obejrzeć na dedykowanym kanale YouTube gdzie znajdą się także pełne odcinki programu. Do obejrzenia tych materiałów będą zachęcać przygotowane przez Newcast spoty, emitowane w na YouTube i wybranych witrynach kobiecych i lifestylowych.
W kampanii została wykorzystana również aplikacja gamifikacyjna „Tajemniczy składnik”, cieszącą się dużym powodzeniem wśród fanów Electrolux na Facebooku. Dodano do niej kolejne zadanie − po zeskanowaniu odpowiedniego markera pojawiającego się podczas emisji programu użytkownik otrzyma dodatkowe punkty, które może wymienić na nagrody.
Szeroko zakrojone aktywności w Internecie obejmują także precyzyjnie targetowaną wokół tematów związanych z gotowaniem kampanię display, działania efektywnościowe, wsparcie w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Pinterest) i w blogosferze, oraz kampanię w wyszukiwarce Google.
Kreacje prasowe pojawią się w tytułach kulinarnych, kobiecych i lifestylowych, w tym w magazynach przeznaczonych na tablety (m.in. Ego, IAM, Smaq, In).
Wsparciem dla kampanii w mediach jest dedykowana komunikacja sprzedażowa w kanałach mobilnych, targetowana do osób odwiedzających w trakcie kampanii sklepy RTV AGD, z przekazem w postaci notyfikacji graficznych prezentujących produkty Electrolux.
Wraz z ZenithOptimedia Group rozwinęliśmy globalną koncepcję „Tajemniczego składnika” − przyprawy, kulinarnego tricku lub kuchennego sprzętu, dzięki któremu potrawy zyskują niezapomniany smak − tworząc zintegrowaną kampanię, pierwszą w całości wymyśloną, zaplanowaną i zrealizowaną lokalnie. Ta kampania jest dla nas szczególna także z innych względów − ma niespotykany dotąd rozmach i pozwoliła nam na rozwinięcie dotychczasowej współpracy z ZenithOptimedia Group i znacznie szersze wykorzystanie potencjału i kompetencji specjalistycznych brandów Grupy – powiedziała Katarzyna Holcman, Marketing Manager, Electrolux.
Za pomysł i realizację kampanii odpowiadają: Newcast (lokowanie produktów, działania w social media, aplikacja gamifikacyjna, aplikacja mobilna, przygotowanie spotów oraz kreacji internetowych i prasowych, współpraca z Telewizją POLSAT i Grupą ATM), Zenith (koordynacja kampanii oraz planowanie i zakup mediów), Performics (SEM, działania efektywnościowe i zakup mediów w modelu AOD) oraz DriveR (badania). Producentem wykonawczym programu „Tajemniczy składnik” jest firma Jake Vision.