Pełna automatyzacja kampanii zmieni sposób, w jaki branża optymalizuje działania w obszarze digital

Agencja mediowa Zenith dokonała przełomowej automatyzacji kampanii digital, która znacząco zwiększy efektywność działań reklamodawców i fundamentalnie zmieni sposób, w jaki agencje i ich klienci będą optymalizować działania w mediach digitalowych.

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy zespół złożony ze specjalistów z zakresu data science i strategów z Zenith pracował nad projektem zaawansowanej automatyzacji kampanii digital używając własnej technologii machine learning (uczenia maszynowego) i stworzonych na potrzeby projektu algorytmów. Celem zespołu było zbadanie możliwości wykorzystania machine learning do efektywnego przetwarzania dużych ilości danych i do zautomatyzowania najbardziej złożonych i czasochłonnych elementów kampanii digital. Za realizację tego pilotażowego projektu odpowiedzialny był globalny zespół Zenith.

Zbierając dane z bieżących kampanii Aviva, zespół połączył dane z kampanii na poziomie cookie z systemu wiodącej platformy DSP (demand-side platform) z odpowiednimi danymi klienta dotyczącymi sprzedaży. Stosując stworzony przez Zenith algorytm machine learning, zespół mógł precyzyjnie przypisać konwersje do konkretnych interakcji.

Następnie, jako pierwszy w branży, Zenith automatycznie zoptymalizował digitalowe kampanie Avivy, wprowadzając dane będące efektem pracy algorytmu z powrotem do systemu DSP. W ten sposób domknął pętlę automatyzacji – gromadzenie danych, atrybucja i zmiany w mediaplanie dotyczące wszystkich digitalowych touchpointów odbywają się teraz automatycznie.

Idąc krok dalej, Zenith dodaje do algorytmu własne dane o czynnikach wpływających na popyt, by zwiększyć efektywność automatycznych zmian w media planie. Dzięki temu zautomatyzowana optymalizacja uwzględnia także dane dotyczące np. wpływu ceny na sprzedaż czy odbioru kreacji wykorzystanych w kampanii.

Pełna automatyzacja planowania kampanii digital jest realizowana z użyciem technologii przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej. W całym procesie klient zachowuje pełną własność swoich danych.

Zastosowanie machine learning i automatyzacji przyniosło Avivie korzyści w postaci polepszenia wskaźników CPA* o 6% dla działań search i o 10% w przypadku kampanii display.

Zenith jest liderem w digitalizacji biznesu. Ten przełomowy projekt jest częścią naszej strategii wykorzystania potencjału danych i technologii do zwiększania rentowności biznesu naszych klientów – powiedział Vittorio Bonori, Global Brand President Zenith.

Projekt będzie wdrażany na wszystkich rynkach, na których działa Zenith.

 

*Cost Per Action; action to w tym przypadku wypełnienie formularza w celu skalkulowania wysokości składki ubezpieczenia samochodu

Powiązane aktualności