RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry) opublikowała zweryfikowany raport „Overall Activity Rankings 2013”, w którym przywraca domowi mediowemu ZenithOptimedia Group czwartą pozycję na polskim rynku.

Zmiana wynika z korekty wzrostu wskaźnika „Overall Activity” domu mediowego Mindshare w 2012 roku, który – jak wyjaśniła RECMA – został przeszacowany w wyniku pomyłki. Po ponownym oszacowaniu danych z 2012 roku, odpowiednio skorygowano również raport za 2013 rok, co zmieniło kolejność agencji w rankingu: na 4 miejsce wraca ZenithOptimedia Group, na 5 – Media  Direction OMD, natomiast Mindshare spada w rankingu o 2 miejsca – na 6 pozycję.

*Overall Activity to wskaźnik stosowany przez RECMA do oceny domów mediowych. Obejmuje on, obok obrotów agencji (Billings), także ocenę agencji w 3 innych kategoriach: 1. usługi z zakresu digital; 2. usługi zdywersyfikowane (branded content, eventy, sponsoring, ekonometrię, badania ad hoc itd.); 3. koordynacja projektów międzynarodowych.

Powiązane aktualności