Patrząc na branżę produktów gospodarstwa domowego z perspektywy ostatniego 1,5 roku, można śmiało powiedzieć, że pomimo ogromnych zmian społecznych i gospodarczych, wyszła obronną ręką z kryzysu związanego z lockdownami. Moment wprowadzenia ograniczeń w poruszaniu się i handlu był wielką niewiad...
Czytaj więcej
W pracy marketera szczególnie ważne jest zrozumienie ludzkich zachowań. Jak mawiał Philip Kotler: „Najważniejsze to przewidzieć, w jakim kierunku podążają konsumenci, i podążać tam przed nimi”. Niestety bez odpowiedniego zaplecza badawczego odgadnięcie zamierzeń konsumenta może przypominać wróżenie z fusów. Wiele wybitnych jednostek poświęciło życie zawodowe na próbę zrozumienia m...
Czytaj więcej
Od ponad roku ludzie na całym świecie są skazani na siedzenie w domu, nie mają dostępu do rozrywek i ograniczoną mobilność. Z dnia na dzień ich życie zawodowe i towarzyskie przeniosło się do s...
Czytaj więcej
Kompetencje organizacji niezbędne dla skutecznej transformacji W pierwszym artykule z serii (link) skupiliśmy się na analizie tego, które z kluczowych wyzwań i zmian związanych z COVID-19 będą miały charakter długoterminowy, a przez to, które wdrożenia transformacyjne firm i marek adresujące te wyzwania pozostaną z n...
Czytaj więcej
Część ekspertów zauważa, że obecna fala transformacji cyfrowej pod wieloma względami przypomina sposób, w jaki lekarze reagują na ostre stany chorobowe. Szybkie i stanowcze interwencje przedsiębiorstw (wdrożenia technologiczne) mają na celu ustabilizowanie sytuacji i zmniejszenie natychmiastowego nasilenia stanu mogącego doprowadzić do...
Czytaj więcej
1. Reset koszyka zakupowego Zmiany makroekonomiczne wpływają za decyzje zakupowe, ale nowe nawyki nie budują się w ciągu tygodni, tylko raczej miesięcy lub lat. Na przykładzie Stanów Zjednoczonych widać doskonale tendencje zakupowe. Po drastycznym wzroście zakupów „na zapas”, które przełożyły się na zwiększenie wartości koszyka oraz spadek częstotliwości zakupów, ...
Czytaj więcej